Dagspress 1971

Feedback tidningar forum Forum Buggar Dagspress 1971

  • Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #117

    Hej!
    Jag söker recensioner av en bok som utkom 1971. Jag får flera träffar, bland annat i SvD, Expressen, DN och Aftonbladet. Men sidan är så lågupplöst att texten inte går att läsa. Vad beror detta på? Är det en bugg eller är materialet inte tillgängligt? Måste jag ta fram det på mikrofilm? Jag behöver komma åt det i forskningssyfte.

    #359

    Hej.

    Låter mycket märkligt.
    Du gör sökningen från KB:s dedicerade datorer, eller från något annat bibliotek där man kan läsa det upphovsrättsskyddade materialet?
    Kan du ge mig ett exempel på en sökträff som du ej kan läsa?

    Jonas Ahlberg

    #360

    Jag söker som inloggad i Göteborgs universitetsbibliotekssystem. Följande träffar fick jag på Spikarligan 1971, men inget gick att läsa:

    Expressen1971-03-18

    någonting som nog gör skäl för titeln Spikarligan — här skildras hur
    S * Stockholm, 0
    Dagens Nyheter1971-05-03

    fern och sex i serien har kommit ut. Spikarligan ritad och berättad av Lotta ”Spikarligan. gan. Hos tre supernormala killar väcks ett brinnande intresse för att
    . Stockhomsupplagan; A3, 0
    Aftonbladet1971-06-07

    diskutera med utgångspunkt från Verdandis två nya böcker i serien Spikarligan Ann a-C la ra Tidholm (ca 11 :50 per styck SPIKARLIGAN är en totalt SPIKARLIGAN får väl förmodas ingå i seriens uppdiktade berättelser med ett
    Aftonbladet1971-11-13

    Silfverhielms Spikarligan När man har spikat fast alla överhetspersoner och
    Svenska Dagbladet1971-12-06

    _

    #361

    Hej.

    Göteborgs universitetsbibliotek har endast en dedicerad terminal som medger läsning av upphovsrättsskyddade tidningar (allt från 1903 och framåt).

    Min gissning är att du inte sitter vid just den när du är inloggad i universitetsnätet, då sökträffarna du hänvisar till är fullt läsbara.

    Om inte så är jag tacksam om du skickar mig en skärmdump så jag får se hur det ser ut.

    Jonas Ahlberg

    #362
    carl.larsson
    Medlem

    Terminalen på Göteborgs Universitetsbibliotek finns på Samhällsvetenskapliga Biblioteket plan 4, i samma rum som mikrofilmsläsarna. Datorn kräver ingen inloggning.

    //Carl Larsson / Göteborgs UB

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.