Frågor för projekt

  • Detta ämne är tomt.
Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #69

    Hej,

    Arbetar med ett projekt och har några praktiska frågor om eran hemsida, bland annat:

    -Finns det möjlighet att veta total antal tidningar som har publicerats under en viss månad?

    Jag har ett antal ytterligare frågor, finns det möjlighet att diskutera dem per telefon eller mail?

    Hälsningar
    Hanna
    087870421

    #277

    Hej.

    Ja.
    Sök på ”*”
    Välj valfri månad i datumpickern
    Du får då först upp de tio tidningar med flest antal sidor.
    I ikonen ”Se fler” står det hur många ytterligare tidningar som finns i tjänsten under den aktuella månaden.

    Du får gärna ringa eller mejla mig.

    Med vänlig hälsning

    Jonas Ahlberg

    Enheten för dagstidningar, radio och TV
    e-post: jonas.ahlberg@kb.se
    Telefon: +46 10 709 35 00

    #278

    Hej Jonas,

    Stort tack för din hjälp! Uppskattar det verkligen.

    En annan fråga – jag söker på ordet ”OCH” och när jag går in på DN får jag inga träffar åren 2005 – 2012, vad beror det på? Laddades inte upp artiklar till DN under dessa år?

    Hälsningar
    Hanna

    #279

    Hej Hanna.

    Skälet till att du inte får några träffar på DN för perioden 2005-2012 är att KB inte har digitaliserat de åren.
    Vår förhoppning är att kunna göra detta någon gång i framtiden, men för närvarande saknar vi finansiering för ändamålet.

    Med vänlig hälsning
    Jonas Ahlberg
    Enheten för dagstidningar, radio och TV

    #280

    Hej!

    Ok, då vet vi. Stort tack för snabbt svar!

    Mvh
    Hanna

    #281

    Hej Jonas,

    En annan fråga. Vi vill hämta nyhetsartiklar från Aftonbladet, SvD och Dagens industri. Jag ser dock att man har inte har uppdaterat nya tidningar från Aftonbladet och Di sedan 2015- när kommer uppdatering ske? Hur ofta lägger ni upp tidningar? Kan det vara så att ni även väntar på finansiering här?

    Hälsningar
    Hanna

Visar 6 inlägg - 1 till 6 (av 6 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.