”Navigera” på en sida m.m.

Feedback tidningar forum Forum Idéer och förbättringsförslag ”Navigera” på en sida m.m.

  • Detta ämne är tomt.
Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #44

    Hej!

    Jag sitter här på KB och manövrerar mellan tidningar för första gången i livet. Det fungerar på det stora hela bra, men jag tycker att det finns en del saker som skulle kunna göra upplevelsen ännu mer intuitiv och tilltalande.

    En grej är att man borde kunna ”manövrera” runt över tidningssidan när man klickat upp den i helskärmsläge. Det känns väldigt icke-intuitivt att inte kunna läsa tidningssidan i sin helhet, ”uppifrån och ner”, ”från väsnter till höger”, utan att först klicka bort helskärmsläget och sedan klicka upp det igen. Man borde bara med musen kunna ”dra runt” själva bilden. Jag hoppas att ni förstår ungefär hur jag menar?

    En annan grej är att man inte kan mata in datum manuellt för att söka efter tidningar från vissa tidpunkter. Nuvarande funktioner – att man antingen kan klicka sig fram och se hur många tidningar som finns under olika perioder, eller att man kan ”gå in i en kalender – är visserlgien eleganta, men problemet är att man saknar precision. Om jag t.ex. är ute efter ett specifikt datum vill jag gärna kunna mata in det manuellt på en gång. Det känns väldigt omständigt att behöva klicka sig rätt.

    En tredje grej är att man inte verkar kunna söka på datum enbart, utan måste mata in något i sökfältet. Det känns jättemärkligt. Jag tänker att man ofta kanske bara är ute efter en viss tidpunkt. Då vill man ju ha upp allt från denna tidpunkt.

    Kanske är det jag som inte hänger med på hur allt bör göras. Jag har ju, som sagt, aldrig tidigare arbetat med dessa stationer längst nere på KB. Dock har jag rätt mycket datorvana och detta var vad jag tänkte på direkt.

    Allt väl!

    #229

    Jag har nu upptäckt att problemet med att man inte kan ”navigera” sidorna bara uppstår ibland. Jag hittar dock ingen systematik i när buggen uppstår. Ibland går det jättebra att ”dra runt” sidan över skärmen, ibland är bilden ”låst”.

    #230

    Tack för dina idéer Erland! Vi kommer ta med dessa till utvecklingsarbetet i höst.

    Johanna

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.