Tidsaxeln

Feedback tidningar forum Forum Buggar Tidsaxeln

  • Detta ämne är tomt.
Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #25
    la2
    Deltagare

    När jag väljer ett nytt datum som slutpunkt, så ritas tidsaxeln om, men listan över träffar är oförändrad. Jag ser fortfarande träffarna som ligger utanför det nyvalda slutdatumet.

    När jag vill välja 1920 som nytt slutdatum, så kan jag klicka på pilen, månad för månad från 2014 till 1920, lite drygt 1000 klick. Eller så kan jag klicka på årtalet, men då får jag bara upp en väljare från år 2000 till 2014. Om jag väljer året 2000, kan jag klicka på årtalet och få upp en ny väljare som går till 1990. För att komma ner till 1920-talet blir det tio rundor, en för varje årtionde.

    Det borde förstås vara en slider (glidreglage), så som det är på prisjakt.nu eller på filmarkivet.se.

    #164

    Lars,

    du har rätt, det fungerar inte som det var tänkt, listan med träffar uppdateras först när man klickar på en dag i en månad. Det enklaste sättet att filtrera på årtal är att i grafen markera det intervall man vill filtrera på. Detta är inte tydligt markerat, vilket vi får fixa efter sommaren.

    Mvh,
    Martin

    #165
    fia
    Medlem

    Hej! Angående detta: det skulle underlätta mycket om vi gavs möjlighet att ändra i tidsintervallet genom att helt sonika markera de siffror vi vill ändra och slå in nya. Vänliga hälsningar Fia

    #166

    Hej Fia!

    Tack för input, vi kommer vidareutveckla tidsavgränsningen till hösten.

    Johanna

    #167

    Som ett svar till LA2 kan ju tilläggas att både månad och årtal i kalendern är klickbara och man kan göra en del justeringar på det sättet, men det är svårt att hitta, mödosamt om man vill göra större förändringar och ger just nu rätt graf men fel träffmängd, närmare bestämt den ursprungliga mängden vid sökningen. (skruttig skärmdump: http://twitpic.com/e7atvh)

    Rimliga åtgärder i höst är att förtydliga månad och år i kalendervalet, tillåta egen inmatning av datum och fixa så att träffmängden blir rätt.

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.